ΜΑΘΗΜΑΤΑ YOGA

Anusara Yoga

Η Anusara Yoga ιδρύθηκε το 1997 από τον John Friend. Ο όρος Anusara προέρχεται από τις λέξεις ”Sara” που σημαίνει ”ουσία, ροή, ρεύμα, πνεύμα” και ”Anu” που σημαίνει ”μαζί με, άτομο, ψυχή”. Anusara σημαίνει ”Ανοιγμα στη Χάρη” , ”Να ρέεις με τη Χάρη” , ”Να ακολουθάς την Καρδιά”. Είναι μια μοναδική και ολοκληρωμένη σύγχρονη προσέγγιση της Χάθα γιόγκα. Χαρακτηριστικό της είναι η εφαρμογή των καθολικών αρχών ευθυγράμμισης και η έμφαση στην ισορροπία των ενεργειακών δράσεων στην εκτέλεση μιας άσανα. Εμπνέεται επίσης από μια μη-δυϊστική Ταντρική φιλοσοφία η οποία επιβεβαιώνει την Ζωή, πιστεύοντας στην εγγενή καλοσύνη που ενυπάρχει μέσα στο κάθε τι και στον καθένα.
Η υψηλότερη πρόθεση της πρακτικής της Anusara όπως και της Χάθα γιόγκα είναι η ”ευθυγράμμιση” με το Θείο. Όσο περισσότερο ευθυγραμμιζόμαστε με την Ανώτερη αυτή Συνείδηση τόσο πιο ικανοί γινόμαστε στο να ρέουμε με την Χάρη. Είναι μέσα από αυτήν την αποκαλυπτική δύναμη της Χάρης που αφυπνιζόμαστε στην αλήθεια ότι αυτή η Θεία ροή είναι η ουσιώδης μας φύση. Αυτή η γνώση τροφοδοτεί την βαθύτερη μας επιθυμία να υπηρετήσουμε με αγάπη την δημιουργική ροή της Ζωής μέσα από κάθε μας αναπνοή και άσανα στην πρακτική μας. Στο στρωματάκι μας της γιόγκα προσφέρουμε το ξεχωριστό μας φως και την μοναδική μας μουσική μαζί με μια πρόθεση από την καρδιά να προσθέσουμε περισσότερη ομορφιά, αγάπη, και καλοσύνη στον κόσμο.
anjaliyoga.gr
anjaliyoga.gr

Hatha Yoga

Η λέξη “hatha” προέρχεται από την ένωση των λέξεων ha (ήλιος) και tha (σελήνη) και αναφέρεται στην εξισορρόπηση των αντιθετικών ενεργειών που ρέουν στο ανθρώπινο σώμα. Η εναρμόνιση αυτή επιτυγχάνεται μέσα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα πρακτικών της Χάθα Γιόγκα, που η αρχή τους ανάγεται στη σοφία των αρχαίων γιόγκι.
Οι πρακτικές της Χάθα Γιόγκα περιλαμβάνουν τις ασάνες (δυναμικές και στατικές θέσεις του σώματος), την πραναγιάμα (έλεγχος-διεύρυνση της αναπνοής), τις μπάντα και μούντρα (ενεργειακά κλειδώματα) και τα σατκάρμα (αποτοξινώσεις).
Οι παραπάνω τεχνικές αναζωογονούν ολόκληρο το σώμα, μας απελευθερώνουν από τα ενεργειακά μπλοκαρίσματα και μας επιτρέπουν να συνδεθούμε με ηρεμία και νηφαλιότητα με τον εαυτό μας, μέσω του διαλογισμού. Η συστηματική εμπειρία της Χάθα Γιόγκα είναι το μονοπάτι που μας οδηγεί στη σωματική ευεξία, την υγεία και την ισορροπία.

Restorative Yoga & Yoga Nidra

Χρησιμοποιούνται διάφορα βοηθήματα(μπλοκ, μαξιλάρια, κουβέρτες κ.ά.) με τέτοιο τρόπο ώστε να υποστηρίζεται το σώμα σε προσαρμοσμένες στάσεις οι οποίες κρατιούνται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα (3-10 λεπτά περίπου). Κατά τη διάρκεια αυτών των στάσεων(άσανα) ο μαθητής ενθαρρύνεται να αποκτήσει μεγαλύτερη επίγνωση της αναπνοής του, του τρόπου του οποίου αναπνέει, της αίσθησης του σώματος του, και του που μπορεί να κρύβεται κάποια ένταση. Αναλόγως της εστίασης του κάθε μαθήματος οι προσαρμοσμένες στάσεις μπορούν να συνδυαστούνε με μια θεραπευτική προσέγγιση συγκεκριμένων περιοχών του σώματος(αυχένας, ώμοι, μέση κτλ.).
Το μάθημα της Restorative yoga το συνδυάζουμε επίσης πολλές φορές με τη Yoga nidra (πρακτική συνειδητής βαθιάς χαλάρωσης). Η όλη πρακτική της Restorative Yoga και της Yoga Nidra είναι μια ευκαιρία για βαθιά αναζωογόνηση του νου, του σώματος και ολόκληρης της ατομικής μας ύπαρξης. Το μάθημα είναι κατάλληλο για όλους όσους θέλουν να κινηθούν σε έναν πολύ πιο αργό ρυθμό και προτείνεται σε όσους έχουν τραυματισμούς, πάσχουν από χρόνιες παθήσεις, βιώνουν στρες, κόπωση, ή απλά για όποιον χρειάζεται μια καλή χαλάρωση!
restoratine yoga

Συχνές Ερωτήσεις

Πρέπει να είμαι ευλύγιστη/ος για να κάνω yoga

Η Yoga ταιριάζει σε όλους τους σωματότυπους. Κάθε άτομο έχει τους δικούς του περιορισμούς και λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες των συμμετεχόντων. Οι ίδιες οι asana είναι σχεδιασμένες να βελτιώσουν την φυσική κατάσταση και να οδηγήσουν στην ανάπτυξη της ευλυγισίας ανεξάρτητα από το βάρος του ατόμου.

Με τη Yoga γυμνάζονται όλοι οι μύες του σώματος ακολουθώντας μια σειρά ασκήσεων μαζί με την αναπνοή. Η αναπνοή συγχρονίζεται με κάθε κίνηση του σώματός, οι διάφορες θέσεις γυμνάζουν όχι μόνο όλους τους μύες αλλά και τα εσωτερικά όργανα, καθώς με τη βοήθεια της αναπνοής οξυγονώνεται κάθε κύτταρο τους.  Η  θέσεις (asana) της Yoga δυναμώνουν το σώμα προσφέροντας του αντοχή, ισορροπία και ευλυγισία, τρία στοιχεία που συνθέτουν μία δομημένη και πλήρη άσκηση για κάθε τύπο σώματος.

Έχω δυσκολία συγκέντρωσης. Θα με βοηθούσε η yoga

Οι τεχνικές της γιόγκα είναι από τα πιο κατάλληλα εργαλεία για την συγκέντρωση του νου. Οι τεχνικές της Γιόγκα Νίντρα (βαθειά χαλάρωση) και του διαλογισμού οδηγούν σταδιακά στην συγκέντρωση του νου. Το αποτέλεσμα έιναι η αποβολή του στρές και η επίτευξη της ηρεμίας.

Είμαι 60 χρονών μπορώ να κάνω yoga

Η γιόγκα ως σύστημα σωματικής και νοητικής αγωγής και ανάπτυξης είναι ωφέλιμη για όλες τις ηλικίες. Αποτελεί ιδανικό τρόπο άσκησης για την τρίτη ηλικία ασκώντας το σώμα με ήπιο, ασφαλή και ευεργετικό τρόπο.

Πιο αναλυτικά, τα οφέλη της γιόγκα για τους ηλικιωμένους είναι τα ακόλουθα:

  • Μειώνει την μυϊκή ένταση/δυσλειτουργίες και τους πόνους στις αρθρώσεις.
  • Βελτιώνει τη στάση του σώματος.
  • Χαρίζει ευκινησία και άνεση στο σώμα.
  • Βοηθά την ισορροπία, τη σταθερότητα και την κινητική δεξιότητα και έλεγχο.
  • Προσφέρει καλύτερη λειτουργία στο ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Επιδρά εξισορροπητικά στο Ορμονικό, Αναπνευστικό, Απεκκριτικό, Λεμφικό, Κυκλοφορικό και Νευρικό σύστημα.
  • Συμβάλλει στην επίγνωση και συνειδητότητα.
  • Έχει χαλαρωτική επίδραση στο νευρικό σύστημα και βοηθά στις αϋπνίες
  • Συμβάλει στην ανάπτυξη της ουσίας GABA (χημική ουσία που ρυθμίζει την διάθεση μας) στον εγκέφαλο, βοηθώντας την καλύτερη διαχείριση των συναισθημάτων.
  • Ενισχύει την αποβολή του άγχους.

Οδηγίες για τη πρακτική της YOGA

  • Πληροφορήστε τον δάσκαλο/α αν έχετε κάποιο τραυματισμό ή ασθένεια που θα μπορούσε να επηρεάσει την σωματική σας ικανότητα και την πρακτική σας, έτσι ώστε να σας δοθούν οι αντίστοιχες παραλλαγές θέσεων.
  • Ξεκινήστε να εμπιστεύεστε το σώμα σας και μέσω της αναπνοής θα οδηγηθείτε σε καινούργια όρια που δεν είχατε φανταστεί ότι μπορείτε να φτάσετε. Μην βιαστείτε να ξεπεράσετε τα όριά σας. Καλύτερα αποτελέσματα πετυχαίνονται από μιά στάση που δεν υποχρεώνει το σώμα να υπερβεί τα όριά του.
  • Να είστε υπομονετικοί – το σώμα σας θα σας πει πότε είστε έτοιμοι να προχωρήσετε. Προσεγγίστε αργά και προσεχτικά κάθε θέση, αποφύγετε απότομες κινήσεις. Δεν πρέπει να βιάζουμε το σώμα, πρέπει να ακούμε τι μας λέει. Αν νοιώσουμε άσχημα πρέπει να σταματήσουμε.
  • Κατά τη διάρκεια της πρακτικής είναι σημαντικό να έχει κανείς την προσοχή του σ’αυτό που κάνει, χωρίς να ασχολείται ούτε με τους άλλους στο δωμάτιο ούτε στους εξωτερικούς ήχους. Η Yoga είναι προσωπική και όχι ανταγωνιστική πρακτική.
  • Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις οδηγίες του δασκάλου/ας.
  • Αποφασίστε πόσο χρόνο μπορείτε να αφιερώνετε στην πρακτική σας. Φροντίστε να έχετε τακτική και συνεπή πρακτική.
  • Είναι προτιμότερο να μην έχετε φάει τουλάχιστον δύο ώρες πριν την πρακτική σας.
  • Μην πίνετε υγρά κατά την διάρκεια της πρακτικής. Φροντίστε να έχετε πιει νερό τουλάχιστον 30’ νωρίτερα.
  • Φορέστε ελαφρά και άνετα βαμβακερά ή natural fabrics ρούχα. Μην φοράτε κάλτσες και κοσμήματα.
  • Φροντίστε την προσωπική σας υγιεινή. Φοράτε αποσμητικό, όχι όμως άρωμα.
  • Κατά την έμμηνο ρύση, αποφύγετε τις ανεστραμμένες στάσεις, τις έντονες περιστροφές και τις οπίσθιες κάμψεις.
  • Παρακαλώ φροντίστε για την έγκαιρη άφιξη σας έτσι ώστε να έχετε τον απαραίτητο χρόνο να ετοιμαστείτε για το μάθημα. Σε περίπτωση που πρόκειται να καθυστερήσετε ενημερώστε πριν ξεκινήσει το μάθημα.
  • Απενεργοποιήστε το κινητό σας τηλέφωνο.
anjaliyoga.gr
nataraja
anjaliyoga.gr
anjaliyoga.gr
anjaliyoga.gr